داستان هاي مديريتي (نوآوري يا مرگ؟)

باشگاه دانشجويان مديريت

داستان هاي مديريتي (نوآوري يا مرگ؟)

۱۲ بازديد
دوربين‎ها و فيلم‎هاي عكاسي كداك و فوجي‎فيلم، يكي از نوستالژي‎هاي نوجواني بسياري از هم‎نسلان من است.
خريد فيلم‎هاي عكاسي 24 تايي يا 36 تايي اين دو كمپاني، كه معمولا با جعبه‎هاي آبي يا زرد رنگ، پشت ويترين عكاسي‎ها خودنمايي مي‎كرد، لذت خاص خود را داشت.
صد‎البته، هيجان‎انگيزترين قسمت اين تجربه، دريافت عكس‎هاي ظاهر شده و اشتياق فراوان براي ديدن نتيجه كار بود. يادش به‎خير‼️

كداك و فوجي‎فيلم سرنوشت متفاوتي پيدا كردند.

كداك در سال 2012 اعلام ورشكستگي كرد،

اما فوجي‎فيلم، ايام عزتش مستدام است و در سال 2015، حدود 80 هزار نفر پرسنل داشته است.

نكته جالب توجه اين است كه شركت كداك، تقريبا 40 سال پيش از فوجي‎فيلم تاسيس شد.
كداك، در اوايل قرن نوزدهم ميلادي، با ارائه دوربين‎هاي كوچك، انقلابي را در صنعت عكاسي به‎وجود آورد.
شعار آن‎ها اين بود: "تنها يك دكمه را فشار دهيد، ما بقيه كارها را انجام مي‎دهيم".

اما چه شد كه كداك سقوط كرد و فوجي‎فيلم باقي ماند؟؟

تفاوت اين دو شركت، در توان تطبيق‎شان با تحولات عصر ديجيتال بود.
فوجي‎فيلم زودتر و بهتر فهميد كه عصر دوربين‎هاي سنتي سر آمده و ساختار صنعت عكاسي در حال تجربه تغييري شگرف به سمت دوربين‎هاي ديجيتال است.
اما كداك به دليل دلبستگي بيش از حد به محصولات سنتي خود، نتوانست به‎موقع، با انجام نوآوري‎هاي لازم، با اين تحولات همراه شود و لذا از كورس رقابت جا ماند.


ون‎گوگ، جمله جالبي دارد كه مي‎گويد: "هيچ‎گاه بنده مدل‎هاي خود نباشيد".

به نظر مي‎رسد كداك در اجراي اين توصيه ون‎گوگ، موفق عمل نكرد

نتيجه ي راهبردي: در عصر ديجيتال، دو راه مشخص پيش‎روي كسب‎و‎كارهاي شما وجود دارد:
نوآوري يا مرگ.

انتخاب با خودتان است

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.